2010 m. balandžio 14 d., trečiadienis

Leche merengada/ Morenginis pienas

Aš pasidariau siaubingai neatidi pastaruoju metu. Dažnai turiu kelis kartus išgirsti, kad mano galvelėje pasisuktų stebuklingas sraigtukas ir pradėtų mąstyti. Sakysite pavasaris? Tikrai taip. Baisu darosi pagalvojus, kad dar liko išsilaikyti sesijos egzanimus ir slapta viliuosi, kad ateinantis lietingas (bent jau tokį žadą) savaitgalis, bent kiek leis pasistūmėti net nepradėtuose darbuose. Labai tikiuosi!
O plėtojant tąją pradėtąją išsiblaškymo temą, tai jo buvo ir virtuvėje. Mat nepaisant savo "blaivaus" proto aš tik permečiau akimis receptą ir nuskubėjau daryti į virtuvę. Supyliau pieną, įmečiau cinamono, cukraus, nutarkavau citrinos žievelę ir išspaudžiau citrinos sultis. Stop stop stop! Pasirodo citrinos sulčių nė velnio nereikėjo. Štai ir mano "blaivus" protas. Bet galiu užtikrinti, kad citrinos sultys čia net labai tiko. Man tai buvo idealus atsigaivinimas po ilgo pasivažinėjimo dviračiais.
Beje receptas iš labai(!) puikaus Eglės blogo.


Leche merengada

500 ml pieno
100 g cukraus (8 v. š.)
žiupsnelis druskos
2 cinamono lazdelės/ 1/8 a. š. malto cinamono
1 citrina
2 kaiušinio baltymai

Gerai nuplauti citriną ir nutarkuoti žievelę. Pieną, 6 v. š. cukraus, druską, citrinos žievelę ir cinamono lazdeles (ar maltą cinamoną) pašildyti kaitinant ant vidutinės ugnies, kol cukrus visiškai ištirps. Nukelkite puodą nuo ugnies, leiskite atvėsti ir dėkite į šaldytuvą, kad atšaltų (geriausia palikti pernakt).
Iš pieno išimkite cinamono lazdeles ir perkoškite per sietelį, kad neliktų citrinų žievelių. Įdėkite perkoštą skystį į šaldymo kamerą ir kas 30-40 min išimkite ir gerai išmaišykite. Išplakite iki standumo 2 kiaušinio baltymus, kai baltymai bus gerai išplakti, į juos įberkite likusius 2 v. š. cukraus ir plakite tol, kol cukrus visiškai ištirps. Kiaušinių baltymus palengva įmaišykite į paruoštą masę, dar 15 min palaikykite šaldymo kameroje, patiekti šaltą.

4 komentarai:

  1. Ou je... aš jau laukiu dar labiau atšylant orų ir tada... O tada vėl gaminsim Morenginį pieną. Tik kad laiko biškį utrunka, bet jau kaip skanu. :))

    Tikiuos ir jums buvo labai skanu, nes man tai buvo šioks toks atradimas

    AtsakytiPanaikinti
  2. Užtrukt tai užtrunka, bet tikrai to vertas :)Gaila, kad dariau tik puse normos, nes nesitikėjau, kad bus toks skanus :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. aš irgi nusižiūrėjau šitą, norėjau praeitai savaitei pagamint, bet nespėjau. BET dar tikrai bandysiu :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Mane labai vilioja neįprasti receptai, šis irgi nepraėjo pro akis :)

    AtsakytiPanaikinti